Opona Maxxis Assegai 27×2.50" WT Kevlar 3CG/DD/TR
Opona Maxxis Assegai zdobyła swoje imię od oszczepu, który używali do walki członkowie południofoafrykańskiego plemienia Zulu. Pochodzący z Południowej Afryki Greg Minnaar postanowił, że to odpowiednie imię dla opony, przy pomocy której prowadzić będzie walkę na kamienistych górskich stokach. Wyraźne klocki precyzyjnie wbijają się do piasku lub gleby, ale zarazem są doskonale przyczepne na mokrych korzeniach i kamieniach. Inne opony świetnie sprawdzają się na wybranym podłożu. Assegai sprawdza się praktycznie wszędzie.
Parametry
- Mieszanka: 3C MaxxGrip (3CG)
- TR - Tubeless ready
- Ochrona przed defektem: Doubledown
- TPI: 120×2
- Przeznaczenie: Trail, Enduro, Downhill
- Kevlarowa stopka
- Zalecane ustawienie: przód i tył lub przód w połączeniu z tylną oponą o niższych oporach toczenia.
Wide Trail (WT)
Opony Maxxis oparte na konstrukcji Wide Trail są zoptymalizowane dla nowoczesnych szerokich obręczy (30–35 mm). Dzięki temu opona na szerokiej obręczy zachowuje optymalny okrągły profil bez niepożądanego spłaszczenia, a tym samym oferuje maksymalną wydajność.

- Wide Trail opony do enduro, trailu i downhillu są przeznaczone do obręczy o szerokości wewnętrznej 35 mm i są kompatybilne z obręczami 30–35 mm.
- Wide Trail opony do XC są przeznaczone do obręczy o szerokości wewnętrznej 30 mm i są kompatybilne z obręczami 25–30 mm.
Tubeless ready (TR)
Jeśli planujesz jeździć bez dętek i pozbyć się zbytecznych gramów i obaw o przebicia, to wybierz opony z oznaczeniem Tubeless Ready. Wykorzystują mieszankę kompatybilną z uszczelniaczem i w ścianach bocznych mają wzmocnienie, które wzmacnia odporność na przebicie. Posiadają również specjalną stopkę bezdętkową, która lepiej przylega do obręczy. Opony bezdętkowe można również używać z dętką.

Doubledown (DD)
Kolejny krok w rozwoju dwuwarstwowych opon do wyścigów enduro. Dwie warstwy 120 TPI są uzupełnione wzmocnieniem w ścianie bocznej, dając zawodnikowi enduro wytrzymałość opony zjazdowej w lżejszym opakowaniu.

3C MaxxGrip (3CG)
Miękkie połączenie trzech mieszanek zapewnia bezkompromisowy grip i niezrównaną trakcję na zjazdach. Jest to ta sama mieszanka, która jest stosowana w oponach Downhill i Enduro World Series.
